Czym jest home staging i dlaczego warto w niego zainwestować?

Opublikowano: 19-09-2019

Wróć do spisu artykułów


Kiedy stajemy przed wyzwaniem związanym ze sprzedażą naszego mieszkania lub domu, najczęściej pierwsze co musimy uczynić to sfotografowanie naszej nieruchomości. Powinno nam, co jasne, zależeć aby potencjalny nabywca zwrócił uwagę na nasze ogłoszenie tak, aby spotkało się z jego zainteresowanie. Na tym etapie właśnie warto pomyśleć o home staging.

Zacznijmy od przybliżenia, czym jest home staging?

Określenie to, póki co, nie zyskało tłumaczenia na język polski i jest u nas w użyciu w swojej oryginalnej formie po angielsku. Przyszło do nas z zachodu, ponieważ tam, na bardziej rozwiniętym rynku nieruchomości, takie praktyki sprawdziły się doskonale. Wniosek jest prosty, że poświęcając czas i środki na przygotowanie nieruchomości do sprzedaży lub najmu, zyskuje się większe zainteresowanie ofertą na rynku, znacznie skraca się czas poszukiwań klienta i uzyskuje się wyższą cenę końcową. Krótko mówiąc, home staging to wstępny, ale bardzo ważny etap procesu sprzedaży/najmu praktycznie każdej nieruchomości. Polegający na uzyskaniu takiego jej wizerunku, który spowoduje zwiększenie zainteresowania osób poszukujących odpowiedniego lokum. Jesteśmy wzrokowcami i na tym bazuje home staging.

Każda nieruchomość ma swoje mocne i słabsze strony. Celem home stagingu jest przede wszystkim podkreślenie tych pierwszych, a tym samym zepchnięcie na drugi plan tych drugich. W tym miejscu należy poruszyć ważną kwestię – home staging nie ma nic wspólnego z przekłamywaniem zdjęć i innymi zabiegami, chodzi po prostu o ukazanie naszej nieruchomości w jak najlepszym świetle. Często na portalach z ogłoszeniami widać oferty, zarówno osób prywatnych jak i niektórych biur, zrobione niedbale i zawierające mało czytelne zdjęcia z telefonu komórkowego. Na takich zdjęciach można podziwiać rzeczy niekoniecznie potrzebne do prezentacji mieszkania czy domy; rzeczy osobiste, pranie powieszone na suszarce lub niepościelone łóżka czy ogólny bałagan w pomieszczeniach. Takie zdjęcia mnóstwo może mówią o właścicielach, ale niewiele o samej nieruchomości. Co więcej, znacznie zaniżają one cenę w oczach kupującego i zwiększają czas jej sprzedaży lub wynajmu. Kto z nas chciałby nabyć zabałaganione mieszkanie?

Renomowane biura nieruchomości już wiedzą doskonale, że home staging jest nieodzowny przy każdej nieruchomości. Są świadome, że poprawia on oglądalność ofert i zwiększa ilość chętnych osób zainteresowanych obejrzeniem nieruchomości. W prostej linii prowadzi to do szybkiego znalezienia klienta kupującego, a tym samym zadowolenia właścicieli będących ich klientami.

 

Home staging – podstawy

Nic prostszego, poniżej kilka elementarnych wskazówek. Nasz cel to sprawić, aby na zdjęciach naszej oferty, ktoś poszukujący swojego lokum, odnalazł siebie. Jak to zrobić?

Posprzątaj, porządek i czystość to przecież podstawa każdego domu.

Usuń z kadru przedmioty osobiste, kosmetyki, detergenty, naczynia, ubrania, zdjęcia, buty z podłogi oraz inne przedmioty codziennego użytku.

Dobierz artykuły dekoracyjne podkreślające charakter pomieszczeń, za niewielką cenę nabyć można świece, kwiaty czy inne dekoracje. Oczywiście ważne aby było w dobrym guście i pasowały do wnętrza.

Zadbaj o dobre światło, odsłoń okna, nie trzeba przypominać że jest podstawą dobrych jakościowo fotografii i dodaje klimatu pomieszczenia.

Zrób dobre zdjęcia profesjonalnym sprzętem. Warto postawić w tym wypadku na profesjonalny aparat lub telefon komórkowy robiący wysokiej jakości zdjęcia.

Ofert na rynku są tysiące, ważne więc aby nasze jasne i przejrzyste zdjęcia przyciągnęły klienta. Chodzi nam przecież o to, żeby to naszą ofertę obejrzał w Internecie, żeby mu się spodobała i dzięki temu, aby następnie przyjechał zobaczyć nieruchomość osobiście. Pamiętajmy też, żeby do tego wydarzenie również podejść profesjonalnie i przywitać potencjalnego chętnego we wnętrzu o podobnym wyglądzie jak na zdjęciach. Dzięki umiejętnemu poprowadzeniu prezentacji naszej nieruchomości zamieniamy zainteresowanego kupnem w klienta kupującego.

 

Reasumując, dlaczego warto poświęcić czas na home staging?

 

Home staging obiektywnie oceni nieruchomość i wyeliminuje wady, z których właściciel często nie zdaje sobie sprawy, a mogą być one powodem dla którego klienci rezygnują z zakupu bądź wynajmu owej nieruchomości.

Bardzo często kupujący nie mają wystarczająco dużo wyobraźni, aby zobaczyć, że wnętrze może wyglądać inaczej. W związku z tym, kiedy we wnętrzu panuje nieład, brak konsekwencji w wystroju lub zbyt wiele przedmiotów rozprasza uwagę, zmniejszają się szanse na sprzedaż lub wynajem nieruchomości.

Nieruchomość tak jak każdy produkt wywołuje pewne emocje u kupującego, a to właśnie one kierują ludźmi przy podejmowaniu decyzji. Odpowiednie przygotowanie nieruchomości wzbudzi u klienta pozytywne emocje, które sprawią, że będzie mu łatwiej wyobrazić sobie siebie w tym wnętrzu, a tym samym zwiększy się szansę na sprzedaż lub wynajem nieruchomości.

W dzisiejszych czasach, ludzie często nie mają czasu urządzać mieszkań, czy domów i chcą się wprowadzić do gotowych wnętrz, więc kiedy widzą, że będą musieli włożyć dużo pracy w ich wykończenie, czują się zniechęceni.

 

Z przeprowadzonych badań wynika, że stosowanie się do wskazówek home stagingu skraca czas poszukiwania klienta średnio o 40%, a uzyskana finalnie cena jest wyższa o 10% w porównaniu do ofert pozbawionych właściwego przygotowania do sprzedaży.

 



Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Akceptuję
Facebook
Facebook